سلام خدمت دوستان عزیز. امروز میخوام براتون توضیح بدم که چطور میشه برای ساخت مجموعه سریعا اقدام کرد. البته خدمتتون عرض کنم هر مطلبی که تو وبلاگ هست رو با مشورت لیدرهاتون بکار ببرید و راه حل ها رو با شرایط خودتون منطبق کنید.خوب بریم سر اصل مطلب، همه دوستان شاید فکر کنند که مهمترین مسئله برای ایجاد سازمان یه پرزنت خوب و یا توضیح عالیه که میتونه باعث جذب افراد بشه. اما به دعوت افراد اهمیتی داده نمیشه. اگر شما دعوت خوبی نداشته باشید فرد مقابل شما اصلا جلسه معرفی رو نخواهد دید.برام جالب شده جدیدا افراد وقتی میخوان دعوت کنن در حین دعوت کار رو معرفی میکنن. این تصور غلطی هست که چون شرکت پنبه ریز خوش نامه پس اسمش ورودی میاره و افراد علاقه نشون میدن،اصلا اینطوری نیست که نام یا اسم و رسم شرکت باعث رشد افراد بشه پس این طرز فکر غلط رو کنار بگذارید. پس بنشینید و برای دعوت افراد کمی با لیدرهاتون مشورت کنید،من اعتقاد دارم هر لیست در درون خودش ۳ تا ۵ لیدر بزرگ داره و ۷ تا ۱۵ توزیع کننده و تعداد زیادی فروشنده پس خیلی مهم هستش که این افراد بسرعت از لیستتان استخراج بشن و شروع به کار کنن اما اگر دعوت درستی نداشته باشید چطور انتظار دارید که آنان شروع بکار کنند.دوستان مهمه که بدونید و درک کنید که دعوت غلط میتونه در سال ضرری بیشتر از ۲۰۰ میلیون تومن داشته باشه چون شما از فرصت های خیلی خوبی که میتونید داشته باشید محروم میکنه،یعنی وقتی یه فرد که میتونه لیدر خوبی تو مجموعه شما باشه غلط دعوت میشه و به جلسه نمیاد،


حالا شما یک شاخه فوق العاده قوی و پر سرعت رو از دست دادید. اینطوری میشه که تک تک فرصت ها رو با ناشی بازی و ندونم کاری از دست میدید و شاید هم بعدا بگید تقصیر شرکته یا شاید هم تقصیر رو به گردن بازاریابی شبکه ای بندازید. پس خیلی مهمه که یاد بگیرید افراد رو چطور برای شروع یه تجارت فوق العاده دعوت کنید که باعث تغییر عظیمی تو آینده شما میشه. بزرگترین اشتباه افراد در ابتدای کار اینه که فقط یک روش برای دعوت افراد دارن یکم از اون مغز استفاده نمیکنن که بابا همه ادما با هم یکی نیستن. شما برای دعوت هر کسی باید نسبت به رابطه و آشنایی که دارین دعوت کنید. خوب بریم ببینیم چطور باید شروع کنیم.اگه از اون ادمای منفی باف شکست خورده ای هستی که میگی این کار خجالت آوره و یا فکر میکنی که آدما نمیان یا اگه بیان میگن نه، اول از همه باید طرز فکرتو رو اصلاح کنی. باید بدونی که چه کاری داری انجام میدی، همه کسانی که در این تجارت جدی بودند و با ایمان و باور تمام تلاش کردن یه ثروتی ماورای تصورشون دست پیدا کردن، پس این کار شوخی نیست که همینجوری کشکی کشکی جواب بده چون چیزی به این نام تو این تجارت وجود نداره و همه چی نگرش و مهارت شماست. خوب بدونید که فرصتی استثنایی رو در اختیار افراد قرار میدید در این بین افرادی هم هستن که میگن نه و نه شنیدن رو شخصی تلقی نکنید چون اونا به آینده و فرصت خودشون نه میگن. نه شنفتن برای یکسری ها ترس آوره و اگه تو هم اینجوری هستی بهتره فعلا دعوت نکنی و بجاش یکم با لیدرت حرف بزنی و مشکلت رو حل کنی ترس همون چیزی هست که باعث میشه در مقابل پیشرفت فلج بشی و چنان شمارو از حرکت نگه میداره که حتی جرات نمیکنی به هدفات فکر کنی. طرز فکر شما نشأت گرفته از باورهاتونه، پس ترس و منفی بافی نشون میده که به موفقیت خودت ایمان نداری. خوب بحث ما ایمان و باور نیست اما خاستم بگم خیلی مهمه که با انرژی و مثبت باشید چون تو دعوت های شما تأثیر میذاره. ما چند نوع دعوت داریم.

۱: دعوت مستقیم ۲: دعوت غیر مستقیم


دعوت مستقیم: برای اون دسته از افرادیه که یجورایی با شما هیچی ندار هستن ینی فوق العاده با هم تورگی هستین این روش رو بکار ببرید چون اگه تو لفافه حرف بزنید ممکنه باعث بشه اونا ناراحت بشن.البته قبلش یکم مشورت بگیری بد نیست

دعوت غیر مستقیم: این دعوت برای کسانی هست که یکم رابطشون با شما دور هست و یجورایی باید جوری قرار بذارید که بیان.خوب قبل از اینکه مفصل یه دعوت حرفه ای رو برسی کنیم قبلش بگم یه اشتباه بزرگ دیگه که افراد مرتکب میشن اینه که بدون داشتن مهارت بصورت حضوری دعوت میکنن،یعنی یجورایی خودشونو میندازن تو تله. چون همین که شروع میکنن تا دعوت کنن سریعا طرف مقابل انقدر سوال میکنه، و شما انقدر تو جواب به سوال بدون مهارت هستید که طرف رو نمیتونید متقاعد کنید و درست راهنمایی کنین پس در نتیجه فرصت ایجاد شده رو با دستای نازنین خودتون از بین میبرین. ناز شصتت خیلی سازنده عمل میکنی.خوب بریم سراغ دعوت غیر مستقیم.یه اصل هست اینجا که میگه « دعوت کنین که چیزای مهمی رو بگید » نه اینکه « چیزای مهمی رو بگید که دعوت کنید» یعنی چیزای مهم رو سر معرفی باید گفت نه تو دعوت افراد. اما متاسفانه افراد فکر میکنن که باید چیزای مهم رو بگن تا بتونن دعوت کنن و همین کارو خراب میکنه. بهترین راه برای دعوت غیر مستقیم اینه که تو ذهن طرف مقابل سوال ایجاد کنید یعنی طوری صحبت کنید که باعث سوال تو ذهن طرف مقابل بشه که به اون سوالات تو جلسه معرفی جواب بدید.

روش اول: سلام آقا یا خانوم فلانی من به تازگی یه کار جدیدی شروع کردم که کالا و خدمات مناسبی برای مردم داره الان داریم نیروی جدید میگیریم زنگ زدم بگم ببینم شما دوست دارید یه نگاهی بهش بندازین، در ضمن درامد خیلی خوبی داره.یا اینکه بگید ما داریم کارمون رو تو شهر گسترش میدیم و دنبال چند نفر کلیدی و مستعد میگردیم که یهو یاد شما افتادم گفتم زنگ بزنم ببینم میتونیم یه قرار بذاریم در موردش صحبت کنیم.این رو هم میتونید بگید که آقا یا خانوم فلانی من بتازگی با یه شغل عالی روبرو شدم،تو کار ما خدمات و کالای با کیفیتی هست که درامد فوق العاده ای داره در واقع فرصت خیلی خوبیه میخواستم اونو با شما درمیون بذارم.وقتی اینجور جملات رو بکار میبرید اونها سوال براشون پیش میاد.ممکنه بپرسن کارتون چیه؟من چیکار باید بکنم؟این جور مواقع یاداوری کنید: برای همین زنگ زدم که قرار بذاریم که براتون کاملا سیاست کاری رو توضیح بدم خوب چرا من رو انتخاب کردی؟اگر اینو بگن بهتره بگین که به اعتقاد شما اون ادم مستعدی(البته حتما باید صادقانه باشه دروغ باشه طرف مقابل حتما حس خواهد کرد) هست.و ممکنه بهتون بگن که شغل دارن.تو اینجور مواقع بگید. که تصور نکن که باید شغلت رو عوض کنی چون کار ما با زمانت جور در میاد و درامد خیلی خوبی میتونی توش داشته باشی. تو دعوتها سعی کنید در صورتی که هنوز مهارت کافی توی کار ندارید به صورت حضوری دعوت نکنید در ضمن استفاده از تلفن خیلی مهمه چون وقتی تعداد معرفی بالایی میخواید بگذارید عملا بصورت حضوری نمیشه دعوت کرد و باعث میشه روند رشدتون پایین باشه. دعوت ها مهمند چون باعث میشن افراد با تجارت و محصول شما آشنا بشن که این منجر به فروش و رشد شبکه شما میشه. هر چی افراد بیشتری دعوت بشن احتمال موفقیت شما بیشتر میشه و سریعتر به اهدافتون میرسید. تا اونجایی که میشه سعی کنید افراد رو به جلسه گروهی پرزنت دعوت کنید فوق العاده تاثیر گذاره و انگیزه بیشتری در اونها بوجود میاد دیدن افرادی که در حال پیوستن به این تجارت هستند باعث میشه اونها هم این رو در خودشون  ببینند که میتونن در تجارت پنبه ریز موفق باشن. حتما سعی کنید در دعوتها کاملا دقت کنید چون هر دعوت غلط فرصت طلایی موفقیت رو از شما میگیره. در این زمینه کاملا با حامیان خود و لیدرهایتان صحبت کن