1-ساختن نگرش قوی
اولین قدم اموزش ها و عمل به تمامی عوامل موفقیت است
که در راس این امور خواستن قرار دارد.


2- طراحی نقشه موفقیت
قدم اولیه در برنامه ریزی نقشه موفقیتتان تعیین اهداف شما می باشد. راز رسیدن به اهداف تعیین شده این است که اهداف را به طورمشخص و واضح تعریف کنید، آنها را بنویسید وچندین بار در روز با لغات ،تصاویر و به طوراحساسی (تصویر سازی ذهنی) روی آنها متمرکز شوید چنانچه گویا به آنها رسیده اید.

اهداف خود را در 2 یا 3 زمینه زیر جستجو کنید:

معنویات مثل: کارهای خیر، اماکن مذهبی، خانواده

فکری وروحی مثل: رشد و خودشناسی

فیزیکی و بدنی مثل: سلامتی، مسافرت، سرگرمی و اوقات فراغت

مالی مثل: مدرسه بچه ها، ماشین، خانه و دیگر هزینه های زندگی


3- چسبیدن به کار!
این تجارتی است که احتیاج به صبر، استحکام و پافشاری دارد. برای دستیابی به نتیجه مطلوب احتیاج به تعهدی است سودمند. آیا شما متعهد هستید؟!!

به سئوالات زیر پاسخ دهید تا متوجه شوید:

1- آیا من می خواهم درراه رسیدن به اهدافم مبارزه کنم وتا وقتی که آنها تحقق نیافته اند دست ازتلاش برندارم؟

2- آیا من می خواهم یک دفتر آرزوها درست کنم؟

3- آیا من می خواهم که درجلسات هفتگی وآموزشی و همین طور معارفه ها شرکت کنم؟

4- آیا من می خواهم که همه کالا و خدمات را بشناسم وخصوصیاتی که آنها را بی مانند میکند را بدانم؟

5- آیا من می خواهم که یک تعهد سودمند درازمدت داشته باشم درحالی که می دانم موفقییت زمان می برد؟

6- آیا من اجازه میدهم تا مرا راهبری کنند؟

اگر پاسخ همه سئوالات بالا نزد شما "بله" است آن گاه شما برای کار آماده شده اید...

4- ساختن نقشه مسیر خود
دراین مرحله شما به اهداف و دفتر رویاهایتان رجوع می کنید و پلان و نقشه کاریتان را طراحی می کنید زیرا که این نقشه راهنمای شما در طی این مسیر درتجارتتان است-


5- همانندسازی و قابلیت راهبری شدن
همانندسازی وقابلیت راهبری شدن مهمترین  مفاهیم نتورک مارکتینگ هستند .موفقییت دراین تجارت مستقیما به همانندسازی موثروهمچنین قابل راهبری شدن بستگی دارد.این دو رکن شامل حضوردر جلسات ومعارفه ها می شود.

دراین تجارت پذیرا بودن برای راهبری شدن از طرف لیدر ها یک اصل مهم دررسیدن به موفقییت است این وظیفه یک لیدر است که درتمامی مراحل همکاران خودش را راهنمایی و راهبری کند تا پیچ و خم آموزش دیدن را برای آنان کوتاهتر کند.

در مرحله همانندسازی خیلی خوب است که ابزار این تجارت را بدانیم:

این ابزار در جلسات معارفه وآموزش بسیار قدرتمند می باشد...مثل آگاهی داشتن از آخرین اخبارسایت. مراجعه روزانه به دفتر کار و تمام وبلاگهای آموزشی

درضمن شما باید با سایت اینترنتی شرکت آشنایی کامل داشته باشید.


6- لیست تماسها ،قرارها ومعارفه ها
با همه روزها به عنوان یک روزکاری برخورد کنید، فهرست تمامی کسانی که با آنها تماس خواهید داشت و یا ملاقات می کنید و همچنین برنامه تمامی قرارها و معارفه ها یی را که هر روز برگزار می کنید. یادداشت کنید .این به شما کمک میکند که پیشرفت خودتان را پیگیری کنید.


7-هنر دعوت کردن
دعوت کردن، اولین و یکی از مهمترین مهارتهایی است که شما برای موفقییت در این تجارت لازم دارید. هنر دعوت کردن را با توجه به تکنیکهای زیر در خود تقویت کنید :

الف) همیشه به یاد داشته باشید که ایجاد حس کنجکاوی درطرف مقابل یک اصل مهم دردعوت کردن است پس یک حس کنجکاوی در طرف مقابل به وجود آورید ولی حس کنجکاوی او را درمرحله دعوت ارضا نکنید.

ب) این یک اصل خیلی مهم است که هیچ وقت پشت تلفن معارفه نکنید.

ج) اسامی که می شناسید را مرورکنید به خاطرداشته باشید که هیچ کس را ازاین فرصت محروم نکنید و درمورد کسی پیش داوری نکنید.

د) به خاطرداشته باشید هنگامی که با افراد تماس می گیرید شما نباید حس درخواست وخواهش داشته باشید بلکه شما درحال قراردادن فرصتی دراختیار او هستید که میتوانید زندگی او را دگرگون کنید. هدف اصلی شما گذاشتن قراری برای جلسه معارفه است.

8- معارفه و پیگیری
 توجه داشته باشید افراد بعد از معارفه در اوج حرارت قراردارند دراین هنگام بهترین فرصت است که با آنها صحبت کنید و به سئوالات احتمالی پاسخ دهید.

این نکته را به خاطرداشته باشید که درمرحله پیگیری نباید حالت تهاجمی به خود بگیرید. شما دارید ازآنها میخواهید که یک تصمیم مهم بگیرند. با آنها صحبت کنید و به آنها اجازه دهید که خودشان تصمیم خرید بگیرند.

9- فروش محصول
فروش محصول به شخصی که معارفه شده برای استفاده از کالا و خدمات شرکت.

به او تبریک بگویید.  شما به موفقییت رسیدید...اما هنوز کارتمام نشده بلکه تازه شروع کار سخت است...

- به او کمک کنید تا خرید را خودش انجام دهد.

- شروع جلسه های آموزشی...

10- ساختن سازمان خود
سازمان شما هسته تجارت شماست اگرسازمان شما به موفقییت برسد مسلما" شما هم به موفقییت می رسید. این خیلی مهم است که شما و سازمان شما برای استراتژیها، آموزش ها ی خوبی داشته باشید.

راهبران خود را در سازمان فروشتان حداقل تا سه سطح بشناسید این راهبران مانند فانوسهای دریایی خود را وقف نشان دادن راه به طور صحیح بکنند آنها خیلی کمک خواهند کرد که سازمان شما را به طور مداوم بسازند. این عاقلانه است که شما تلاشتان را صرف راهبران خود بکنید، راهبرانی که کامل شده اند و راه و رمز موفقییت را به دیگران نشان می دهند. بدانید که این راهبران لیاقت هرگونه تلاش و زمانگذاشتن را دارند.

بگذارید این راهبران شناخته شده تمامی کارهایی که شما انجام داده اید را انجام دهند. تمامی مراحل را به آنها آموزش دهید و با آنها تمرین کنید و همینطور این کارها را با افراد در رده های پایین تر انجام دهید.

 هر شحصی باید تمامی مراحل را برای خودش درونی سازد چون تنها دراین صورت است که می تواند آنها را به مجموعه اش بیاموزد.

هر مجموعه ای استحکام و ثباتش را از"پی وفونداسیونش "می گیرد.

شما با تمرین این مراحل به یک روش، می توانید مستحکم بشوید. یک راه برای انجام کارها! هنگامی همانندسازی به درستی انجام شده است که اطلاعات مهم به دقت از طرف افراد به دیگران تکرار شود.

برای اینکه دراین تجارت تبدیل به یک فرد حرفه ای بشوید بدانید که تمامی عملکرد همکارانتان به عملکرد شما بستگی دارد و تمامی اطلاعاتی که آنها احتیاج دارند ازسمت شما منتقل می شود.

همانندسازی را بیاموزید چرا که موفقییت به آن بستگی دارد.

11-برنامه ریزی برای پیشرفت خویش
این آخرین مرحله برای ارزیابی و سنجش است، که می تواند لحظه بسیار هیجان انگیزی باشد. به شما می گوید که درکجا قرار دارید و آیا همه مراحل را با موفقییت پشت سرگذاشته اید یا نه؟ با برنامه ریزی برای موفقییت و انجام یک خودنگری شما می توانید اهدافتان را تعیین کنید.