یک نتورکر به خوبی می داند که مرحله پیگیری (follow up) حتی از دعوت کردن و نحوه معرفی کار هم مهمتر است.
برای درک اهمیت پیگیری:
یک گلف باز را در نظر بگیرید که می خواهد از مسافت بسیار زیاد ، توپ را به درون هدف بیاندازد. او با اولین ضربه فقط می تواند توپ را به هدف نزدیک کند و به جرات می توان گفت که در کمتر از یک درصد مواقع توپ به درون هدف می افتد. او مجبور است چند بار دیگر به توپ ضربه بزند و با این کار توپ را به هدف نزدیکتر کند و در نهایت آن را به درون هدف بیاندازد.
در بازاریابی شبکه ای شما با معرفی کار (پرزنت) فقط شخص را به هدف نزدیک می کنید.
اما برای اینکه او محصولی را از شرکت خریداری کند لازم است....
تا به سوالاتش
پاسخ دهید و اطلاعات او را در زمینه این حرفه و شرکت خود تکمیل کنید (درست
مثل ضربات بعدی به توپ).
پیگیری یا فالو آپ یعنی پاسخ به سوالات و رفع
نگرانیهای شخصی که می خواهد وارد سیستم بازاریابی شود. بدون شک شما در عرض
۴۵ دقیقه به هیچ وجه نمی توانید این حرفه را به طور کامل معرفی کنید و
مطمئنا بعضی از نکات برای شنونده مبهم خواهد بود.
متاسفانه بسیاری از
افراد به جای اینکه پیگیری کنند ، التماس می کنند!! اگر چه این کار را به
صورت علنی انجام نمی دهند اما با نگاه ملتمسانه خود و گفتن جمله “بیا دو
نفرت با من” ، دید افراد را نسبت به این حرفه منفی می کنند.
هرگز برای
وارد شدن افراد به سیستم اصرار نکنید!! زیرا آنها فقط در صورتی در کار خود
موفق خواهند شد که با میل خود وارد شوند. فراموش نکنید که شاید یکی از
دلایل وارد نشدن آنها به سیستم ، همین رفتار غیر حرفه ای و ملتمسانه شما
باشد! زیرا آنها هرگز دلشان نمی خواهد یک روز مثل شما همین کار را انجام
بدهند و به جای پیگیری التماس کنند.
در پیگیری باید به این نکته توجه
داشته باشید که افراد باید میزان ایمان و اعتقاد شما را نسبت به این کار
بدانند و بر اساس این ایمان و اعتقاد شماست که تصمیم ورود به این تجارت را
خواهند گرفت. باید با اعتماد به نفس کامل و حفظ کردن غرور خود ، طوری کار
را به آنها معرفی کنید که دید آنها نسبت به این حرفه وسیع تر شود. البته
شما با اعتماد به نفس کاذب و غرور بیجا مشتریان خود را از دست خواهید داد!!
پس از خط اعتدال خارج نشوید…