کار به عنوان فروشنده مستقیم وظایف عدیده ای را بر روی دوش شما می گذارد؛ برای مثال فروشنده بودن، برنامه ریز گروه بودن، مدیر بازاریابی بودن و موارد دیگر. اما با وجود همه این وظایف یک وظیفه وظیفه اصلی شما می باشد و هیچکدام از این مسئولیت ها نباید شما را از مسیر اصلی که همان فروش مستقیم است، منحرف نماید. شاید فکر کنید اشتغال به فروش تمرکز شما را از ساختن لایه های زیرین باز می دارد و یا اینکه بعد از ساخته شدن لایه های زیرینتان دیگر نیاز به فروش ندارید؛ اما باید بدانید مهمترین وظیفه شما در کنار همه این ها خرده فروشی است و بسیاری از شرکت های فروش مستقیم شما را به حداقل فروش ماهیانه برای دریافت کمیسیون الزام کرده اند.

در این مقاله به برخی از نکات در مورد اینکه چگونه می توانید خرده فروشیتان را افزایش دهید، اشاره می نمائیم:


فروش موازی

در این نوع فروش محصولات مرتبط که مکمل محصولات خریداری شده و یا محصولات در معرض خرید است، معرفی می گردد. مشتریان شما احتمالاً با رسته های کلی محصولات ناآشنا هستند، بنابراین معرفی محصولات دیگری که براساس خرید های گذشته شان مورد علاقه آن هاست، می تواند مقدار فروش شما را افزایش دهد. برای مثال اگر یک مشتری خواستار خرید لوسیون نوزاد برای پوست های حساس است، می بایست او را به سمت محصولات شرکت که ضد حساسیت و عاری از مواد شیمیایی غیر ضروری است، هدایت کنید. در کنار این لوسیون، مشتری ممکن است به سایر محصولات مراقبت از پوست همانند کرم ضد آفتاب، پمادهای ضد سوختگی و شامپوی بدن کودک و سایر موارد دیگر نیاز داشته باشد. زمانی که شما توجه به نیازهای خاص مشتری نشان دهید، او نیز خواهان خرید مجدد از شما خواهد شد.


ارائه محصولات با کیفیت

محصولاتی که ارائه می دهید باید ارزشی متناسب با پولی که برای آن پرداخت می شود داشته باشد. اگر محصولات با کیفیت که آماده تحویل فوری است را ارئه دهید، به مشتریانتان ثابت کرده اید که همه محصولات شما با کیفیت و دارای رنج قیمتی منطقی است و استفاده از آن ها برایشان رضایت بخش خواهد بود، پس فروش شما افزایش خواهد یافت.


تبادلات مرجوعی در کسب و کار

مشارکت و همکاری با کسب و کارها و مشاوران دیگر در حوزه کاری خودتان داشته باشید. با این کار نه تنها برند شما معتبرتر خواهد شد بلکه فروشتان نیز افزایش خواهد یافت. با ایجاد روابط با کسب و کارهای دیگر هم می توانید تبلیغات ویژه برای محصولاتتان داشته باشید و هم می توانید محصولات و خدمات دیگر را نیز به مشتریانتان معرفی کنید.


قرار ملاقات های خصوصی

ارتباطات چهره به چهره با افراد برقرار کنید و قرار ملاقات های خصوصی با آنان ترتیب دهید. این کار به شما شانس اجتماعی شدن، توسعه روابط و توضیح مزایای محصولات و خدماتتان که مرتبط با نیاز مشتریانتان است را می دهد.


ایجاد رقابت یا تبلیغات ویژه

برای بازاریابی محصولاتتان تبلیغات ویژه داشته باشید و ایجاد رقابت کنید. اگر شرکت شما محصولات ویژه برای آن ماه دارد و یا شما موجودی اضافه دارید که می خواهید سریعتر آن را به فروش برسانید، ایجاد رقابت در خرید محصولات کنید. این کار هم فروش مفرح ایجاد می کند و هم یک راه اثربخش برای جلب توجه به محصولات خاص و برجسته کردن آن ها نسبت به سایر محصولات است. برای مثال وقتی بهار و تابستان نزدیک می شود، برای فروش محصولات شنا یک قرعه کشی برگزار کنید وجایزه آن را رفتن به کنار ساحل بگذارید. تبلیغات ویژه و برگزاری رقابت هم تمرکز شما را بر روی محصولات بیشتر می کند و هم با ایجاد هیجان خریداران را تحریک برای خرید می نماید.


برنامه ریزی برای رجوع دوباره مشتریان

شما باید روش جذب مشتری را یاد بگیرید و این را بدانید که در فروش مستقیم استفاده از کلمات خیلی تأثیرگذار است. در زمانی که معامله رو در رو با مشتریان انجام می دهید از آن ها سؤال بپرسید تا دقیقاً بدانید چه می خواهند، در فرم های فروش بخشی برای نظر سنجی بگذارید، در وب سایت شرکتتان برگه های نظر سنجی در مورد خرید های انجام شده بگذارید. این که به مشتریان فرصت ارائه بازخورد در مورد محصولات را بدهید از اهمیت زیادی برخوردار است. همچنین برای مشتریانی که مشتریان دیگر را معرفی می کنند جایزه در نظر بگیرید و حتماً آن را برای نشان دادن حس قدردانیتان پرداخت کنید. برخی ها کارت هدیه می دهند و برخی دیگر تخفیف در خرید و هدایای رایگان. هر تصمیمی که گرفتید آن را انجام دهید، این کار باعث می شود مشتریان بیشتر به شما اعتماد کنند. افزایش در فروش نیاز به برنامه ریزی، خلاقیت و آگاهی به رسته های محصول دارد. تمرکز بر مشتریان موجود محل برای شروع است و همیشه هم مطمئن شوید که آن ها حمایت شما را درک می کنند و اینکه شما بهترین کار را برای راضی و خوشحال نگه داشتن آن ها انجام خواهید داد و این انتخاب شماست.