دئودرانت ELLIX

دانستن تفاوت‌های اصولی بین دئودورانت‌ ها و ضد تعریق ‌ها برای انتخاب بهتر لازم است.

برای حفاظت از سلامت پوست و جلوگیری از بروز حساسیت‌ها، مهم است که تفاوت بین محصولات بوزدا (دئودورانت ها) و ضد تعریق ها را از هم تشخیص دهید.

تفاوت دئودرانت ها (بوزدا ها) با ضدعرق ها  :

خیلی ها فکر می کنند دئودورانتها و ضد عرق ها تفاوتی با هم ندارند، ولی هنگام خرید آنها از داروخانه یا فروشگاه لوازم بهداشتی باید به این نکته توجه کنید که این دو نوع محصول با هم متفاوت اند. ضد عرقها ترکیباتی آلومینیوم دار دارند که منافذ غدد عرق را در سطح پوست مسدود می کنند، بنابراین عرق نمی تواند در سطح پوست ترشح شود، اما دیودورانتها با از بین بردن باکتری های سطح پوست، مانع ایجاد بوی بد عرق می شوند. وقتی عرق به وسیله این باکتری ها تجزیه می شود، بدن بوی بدی می گیرد. به شما توصیه می کنیم دئودورانت را بخرید، چون با عرق کردن طبیعی تداخل نمی کند.

دئودورانت‌ها برای تمام نقاط بدن قابل استفاده‌اند و فقط مخصوص زیر بغل نیستند. اگرچه دئودورانت‌های مخصوص زیر بغل، پر‌مصرف ‌ترین انواع آن هستند، اما دئودورانت‌ها برای هر نقطه از بدن - که بوی نامطبوعی را تولید می‌کنند - قابل استفاده هستند.
این ماده به شکل مایع، ژل، پودر، کرم و اسپری موجود است. دئودورانت پودری، بهترین گزینه برای پاهای شماست و نوع کرمی یا اسپری آن برای زیر بغل‌ها مناسب‌تر است.

ضد تعریق ها

ضد تعریق‌ها از زیر مجموعه‌های دئودورانت‌ها محسوب می‌شوند و همین امر، باعث ایجاد سوء تفاهم در مورد این محصول شده است.

دئودورانت‌ها بوی بد را از بین می‌برند و ضدتعریق‌ها روند تولید عرق را کند می‌کنند.

یکی از مواد اصلی تشکیل ‌دهنده ضد تعریق‌ها، ترکیبات آلومینیوم هستند که در کاهش تولید عرق بسیار مؤثرند.

ضد تعریق‌ها از طریق مجاری عرق وارد بدن شده و سدی ایجاد می‌کنند که به طور موقت، از تعریق بدن جلوگیری می‌کند، درست مثل چوب‌پنبه‌ای که سر یک بطری می‌گذارند.

ضد تعریق‌ها هم مثل دئودورانت‌ها در شکل‌های مختلفی عرضه می‌شوند : ژل، پودر، کرم و اسپری. اما این ماده بر خلاف دئودورانت‌، بیشتر برای زیر بغل استفاده می‌شود و به‌ ندرت در دیگر نقاط بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بهترین زمان استفاده :

این محصولات بهتر است شب ها استفاده شوند. ابتدا باید زیر بغل خشک شود. اگر عرق زیاد است، با یک سشوار می توانید این کار را انجام دهید و سپس این محصولات را در زیر بغل استفاده کنید. پس از 2 تا 3 هفته ، می توانید هفته ای دو تا سه مرتبه از این محصولات استفاده کنید.